Utilitat, compra venda i altres reflexions.

segon
Entrades: 12
Membre des de: dj. ago. 16, 2018 4:35 pm

dj. set. 06, 2018 9:01 am

Salutacions a tots...

Em vaig assaventar d'el Croat i la idea em va agradar. Mai abans havia tingut criptomonedes tot i que sempre m'ha interessat el tema i n'he fet un seguiment més o menys regular.
Des del meu punt de vista, les criptomonedes tenen molt potencial i de ben segur que jugaran un paper important en el futur.

Però hi ha coses que no acabo de trobar del tot clares del CROAT, començant per la utilitat. ¿Perquè hauriem d'utilitzar Croats i no qualsevol altra moneda electrònica existent? Per comprar Croats primer s'han de comprar bitcoins! I això suposa haver de tenir un moneder electrònic diferent al que del CROATCore.
Primer comprar bitcoins amb un exchange; segon, comprar Croats amb els bitcoins; i tercer, transferir-los al moneder de CROATCore. De manera que convertieix el CROATCore en un programa de segona, el qual se'm fa difícil entendre la seva necessitat.
S'hauria de trobar una manera directa de comprar Croats, sense que depengui d'altres monedes electròniques. Perquè sinó el Croat sempre dependrà de tercers per al seu funcionament bàsic. I si és així, a la llarga, aquesta moneda acabarà desapareixent en favor d'altres més fortes i independents.

El valor econòmic i el valor d'ús
Una altra cosa que em preocupa és el valor. Potser el Croat té una utilitat especulativa. Però estem en un racó de món i essent una moneda local, se'm fa difícil imaginar inversors comprant-ne per treure'n un rèdit econòmic a curt o llarg termini.
Les criptomonedes són altament volàtils; ho vam poder veure fa molt poc quan el croat es va fotre una patacada espectacular, deixant el seu valor pròxim a zero. Això fa que la moneda no sigui útil per a fer compres i transaccions econòmiques. Suposo que l'objectiu és que aquesta criptomoneda pugui ser utilitzada amb normalitat al nostre dia a dia. Però perquè això passi, es necessitarà que el seu ús sigui molt més extens i el seu valor molt més estable. I això és vàlid per a qualsevol altra criptomoneda.

Segons vosaltres, perquè hauria d'utilitzar Croats?
Quins avantatges tinc pel fet d'utilitzar Croats a les meves compres per internet, enlloc d'euros?

Ck5pwzb5RwDJQGez17uYdNYtSq8koTewVXWvRQTRxw5GYBXU4RT5y3wUioJiZQgERB9LqgqZhP3ucN39SdDXprvHLN1jPyF
segon l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 06, 2018 2:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ridd
Entrades: 13
Membre des de: dc. ago. 15, 2018 5:52 pm

dj. set. 06, 2018 11:01 am

Bones, això pot ser un bon debat i la resposta no es senzilla, aprofitant informació d’un curs de Coursera (La Disrupción del Blockchain) i la meva pròpia opinió deixo aquí la meva resposta:

Començaria parlant primer dels diners en efectiu, el “CASH”, que té la propietat de ser (1) “anònim”, per tant dues parts poden fer un intercanvi sense necessitat de donar la seva identitat i (2) “descentralitzat”, l’intercanvi es pot fer directament entre les dues parts sense necessitat de tenir un banc o un altre agent com intermediari.

El problema és quan volem passar aquest diners en efectiu a diners electrònics, surt el problema de “doble despesa”, al ser diners electrònics els poden copiar infinites vegades com faríem amb un arxiu de musica per exemple. Una persona podria tenir 1 moneda i fer 1000 copies per així anar comprant diferents coses, per tant és com tenir una impremta per anar creant diners :shock:

I fins ara com s’evita aquest problema? Doncs utilitzant Bancs, targetes de crèdit, paypal,...

Així sempre tenim un “actor de confiança” que assegura que no podem gastar dues vegades la mateixa moneda ja que el Banc, per exemple, ens diria que no tenim saldo.

En aquest moment ja tenim “diner electrònic” però no “cash digital” ja que no és (1) “anònim” ni (2) “descentralitzat”. Les dues parts han de donar la identitat a un “actor de confiança” que assegura que no podem gastar dues vegades la mateixa moneda, a part mai tindrem el pagament directe entre les dues parts, sempre passarà per l’intermediari.

Aquí és on parlem de la Blockchain, aquest nova tecnologia que està irrompent en molts camps de la mateixa manera que en el seu moment va sortir Internet i el WWW per canviar les coses, i del CROAT, una moneda digital que utilitza aquesta Blockchain per aconseguir aquest “cash digital”.

Recomano aquest vídeo, molt interessant:

https://www.coursera.org/lecture/blockc ... rnet-uACdo

Perquè utilitzar CROATS?

Hi ha diferents motius definits en algunes paraules (Anònim, ràpid, segur, sense autoritat central...) però millor ens posem amb els exemples reals:

Has vist mai una comissió per tenir diners al Banc? O per utilitzar una targeta de crèdit?

Tot això amb un moneder CROAT no passaria, a part la comissió seria “mínima” i no seria per un actor de confiança, si no per mantenir el sistema. Podries utilitzar amb el teu smartphone directament el moneder sense pràcticament cap comissió.

Per tal de poder-ho fer al dia a dia necessitem augmentar la gent que utilitza CROAT. Imagina’t una empresa que dona un incentiu als treballadors (un viatge, un mòbil, o 1000 CROATS), si hi ha negocis a on pots gastar aquest CROATS ja és una manera de començar-lo a utilitzar.

Imaginem que vivim a Japó, allà viuen en Yens, perquè no ho fan en €?? Doncs perquè han acceptat que sigui aquesta la seva moneda, una moneda en la que i donen “valor”, però si mai volen “el govern” en fabrica mes i ja està, tot arreglat no?

Els arguments ja els comento a dalt, un sistema més democràtic, només fa falta creure en el “valor” d’aquest i que suficient part de la població ho accepti, si es així, la seguretat que ofereix la blockchain als teus CROATS no té punt de comparació amb la d’un banc, ja que tots tenim una copia del que passa.

Un exemple mes extrem, podria ser una opció d’ajuda a persones que tenen grans comissions en transferències internacionals.

Imaginem la Maria que viu en un poble del Perú, els únics ingressos dels que disposa són els del seu fill Jordi que viu a Catalunya. La Maria té contractat un servei de transferències internacionals en el que li carreguen un 10% de comissió, a part de que els diners triguen alguns dies a arribar. En el nostre cas, podríem enviar CROATS directament al moneder de la Maria (en un minut) i “si ja disposéssim d’un caixer per canviar de criptomonedes a moneda local”, podríem tenir diners sense necessitat de tenir cap compte bancari.

Manera directe de comprar CROATS

Mica en mica van sortint opcions, corren rumors de que a finals de més ja tindrem una opció utilitzant els propis comerços que accepten CROATS. També a l’exchange (stocks.exchange) ja es poden enviar Euros directament, per obtenir BTC dins el mateix Exchange i després comprar CROATS.

El valor econòmic i el valor d'ús

Tal com comentes les criptomonedes “les joves sobretot” són altament volàtils, és difícil ara mateix veure un canvi del 30% en BTC en un sol dia, si mirem el CROAT ha pujat i baixat 200% i 300% o mes en pocs dies, però també cal analitzar les dades en molts casos.

Per exemple, aquest dies ha passat de 130sat a 4sat en algun moment, això a qui beneficia? Als que no tenen CROATS. Teníem una persona amb uns 60.000 CROATS i ara en tenim 30 amb 2000 cadascun, per tant serà molt difícil que torni a passar “almenys en aquest cas” ja que pot venir un altre i intentar-ho de nou, però ara ja necessitarà molts més CROATS per aconseguir-ho ja que al ser un preu més baix, hi ha mes gent disposada a comprar i mica en mica estabilitzarà el preu.

Va, ho deixo això aquí de moment, com he dit és la meva opinió, esperem que mes gent s’animi a compartir la seva! :)
CROAT :: POOLS ::  FORUM  ::  SHOP :: GUIA
segon

dj. set. 06, 2018 2:31 pm

Gràcies per la resposta ridd!

Comparteixo les reflexions que has escrit. Comentaves que el Croat és anònim, ràpid, segur i sense autoritat central. És precisament això el que ho fa especialment útil i atractiu, és a on rau el potencial de les monedes electròniques.
Per això deia que tenen molt potencial i els hi auguro un bon futur. El fet que els estats o bancs no puguin controlar aquestes monedes ni fer-ne un seguiment, és el que les converteix en una bona eina i una manera d'operar fora del sistema establert.
Però això mateix comporta que se'n pugui fer un mal ús i utilitzar-ho per fer negocis bruts amb impunitat.

Tanmateix segueixo sense entendre quin és l'aventatge d'utilitzar Croats i no Bitcoins, per exemple. A nivell pràctic em fa l'efecte que seria més útil començar a generar una infraestructura per tal que els comerços puguin fer servir Bitcoins, que no pas crear una altra moneda de tipus local. ¿Quins beneficis tenim en el fet de crear i utilitzar una moneda pròpia i no una altra ja existent?
És una pregunta que em faig en veu alta, ja que ara mateix tinc Croats i no Bitcoins.
ridd

dj. set. 06, 2018 5:45 pm

Bé, aquí tenim un altre tema, ja no es tracta de €, $ o Criptomonedes, si no de Bitcoin o Croat, ara mateix diria:

1) El Bitcoin té un temps de minat per bloc de 10 minuts, si la validesa d’una transacció la acceptem a partir d’una profunditat de 3 blocs, vol dir que hem d’esperar 30 minuts en poder utilitzar aquests Bitcoins. El Croat té un temps de minat per bloc de 60 segons, per tant amb 3 minuts pots ja operar amb aquests Croats transferits

2) La tecnologia “blockchain” que utilitza Croat amb l’algorisme “CryptoNight” es mes nova i mes anònima que la del Bitcoin, hi ha qui dirà que no li sap greu que es mostri el seu moneder públicament, d’altres diem que no “entrem també en el punt dels negocis bruts amb impunitat aquí...” però hi ha altres punts
  • Imaginem que som en un país amb una taxa de delicte de violència mitjana o alta. Utilitzem el Bitcoin per pagar alguna cosa i en aquest moment cada persona que transacciona amb mi sap exactament quant diners tinc, això representa una amenaça per a la meva seguretat física personal.
  • Sóm una empresa que rep un pagament d'un proveïdor. Aquest proveïdor podrà veure quants diners te la nostre empresa i, per tant, endevinar la nostre sensibilitat quant a preus en futures negociacions. Poden veure tots els altres pagaments que hem rebut en aquesta adreça de Bitcoin i, per tant, determinar quins altres proveïdors tenim i el que paguem a aquests proveïdors. Poden determinar aproximadament la quantitat de clients que tenim. Es tracta d'informació comercialment sensible que fa malbé la meva posició de negociació per causar-vos pèrdues financeres relatives.
  • Tens un negoci i reps un pagament en Bitcoins d’una direcció que abans havia participat en activitats criminals, això et pot portar problemes ja que ara et sentiràs sospitós d’alguna activitat que pot ser delictiva.
segon

dj. set. 06, 2018 6:41 pm

Molt interessant! No coneixia aquestes diferències segons l'algoritme. Entenc que és molt millor el CryptoNight, en quant a privacitat.

Llegint el que expliques m'ha sorgit un dubte, segurament de principiant. Pel que tinc entès la mineria té data de caducitat, en el sentit que hi ha un nombre finit de Croats. Quan això passi no es podrà seguir minant, aleshores com es validaran les transaccions?
ridd

dj. set. 06, 2018 7:59 pm

Bona pregunta, com ja saps tindrem un nombre finit de CROATS, de la mateixa manera que hi ha una quantitat finita d’or al mon.

Un dels avantatges de l’algorisme CryptoNight és que ajusta ràpidament la dificultat, podríem tenir 1000 pcs als mon només minant amb 1 CPU i tot funcionaria, ja que la dificultat s’ajustaria a la capacitat de minatge de la xarxa.

Com es validaran les transaccions?

Començem revisant una evolució dels CROATS que tenim en circulació i la recompensa per bloc d'aquest primer any

croatvsrecompensa.PNG
croatvsrecompensa.PNG (139.84 KiB) Visualitzat 826 cops

Val a dir que sempre es crearan nous blocs per validar les transaccions, però no tindran la recompensa establerta segons la corba d’emissió que van pensar els “dev” de la moneda.

Suposem que s’han minat tots els blocs “amb recompensa”, per tant ja tenim 100M de Croats a la blockchain assignats a diferents moneders, el miners només viuran de la “comissió” de les transaccions que hi ha dins de cada bloc, per tant tenim uns 3 anys encara per potenciar aquesta eina, així un cop arribi el moment, si tenim una tassa de 500 transaccions per bloc “per minut”, amb una comissió mínima de 0,00001 Croats, tindrem una recompensa mínima de 0,005 Croats.

Pot ser que per molta gent sigui molt poc això, però sempre hi ha qui li sortirà a compta, d’aquí també es podrà calcular una mica el preu de mercat.
segon

ds. set. 08, 2018 8:25 am

Bona informació. No sabia que es seguirien minant blocs després que tots els Croats siguin en circulació.
A priori, sembla que la recompensa dels blocs un cop s'hagin minat tots els croats, és molt baixa.
En tot cas és el que dius, a algú sempre li sortirà a compte. This is capitalism!
themacboy
Entrades: 19
Membre des de: dj. ago. 16, 2018 8:36 am

dl. set. 10, 2018 1:15 pm

No et quedis només en la moneda en si, fixat en els protocols i la forma en que s'han implementat (tot el programari annex) i com tracten els desenvolupadors a la seva comunitat.
De monedes com croat o millor hi han moltes (si vols fem una cadena nova en poques minuts i després en unes setmanes els altres programaris), i fins i tot podem mirar un protocol millor.

Per mi el que cal veure es que faran les institucions en relació a les monedes digitals¡, i quan dic institucions vull dir les nostres i les de fora com el banc d'Europa. Perquè depèn del que facin ja et dic jo que adéu a les monedes "lliures" (quina paraula més poc apropiada).

Has mirat Faircoin? Masari? Electroneum? hi ha tantes que ... perque usar croat? perque vols, no hi ha més resposta. Personalment ja fa dies que no el vull usar per raons obvies ;)
segon

dc. set. 12, 2018 2:46 pm

Segurament peco de principiant; i hi ha moltes coses sobre les monedes digitals que encara no sé io no controlo. Tanmateix m'agrada reflexionar i replantejar-me les coses. M'agrada el concepte de moneda digital, però no puc deixar de pensar que ha quedat totalment absorvit pel món ultra neo-liberal, en el qual les criptomonedes han passat a ser un valor de mercat especulatiu més enllà d'un producte útil pel mercat i per a les persones.

Em fa l'efecte que qui té criptomonedes, és només per especular, esperant que pugin de valor. Crec que qui té criptomondes es dedica a jugar amb elles comprant i venent-les entre elles per treure'n un redit econòmic a curt o mitjà termini.

L'anonimat i la facilitat amb la qual es poden operar aquest tipus de monedes, les ha posat al punt de mira dels especuladors. Potser seria interessant que hi hagués algun tipus de regulació per evitar que hi hagi ruines econòmiques per part de la població, com va succeir a Rússia amb la moneda creada per l'empresa МММ de Sergei Mavrodi.

ImatgeImatgeImatge
themacboy
Entrades: 19
Membre des de: dj. ago. 16, 2018 8:36 am

dc. set. 12, 2018 11:47 pm

Es la millor reflexió que he vist en molt de temps. Això es el que són el 99,8% de les monedes digitals actuals. Ni més ni menys.

Per exemple, si la gent realment hagués volgut usar el Croat com a eina de intercanvi (moneda) i no com un producte en si, els mercats de primera i segona mà estarien plens de centenars de productes i moltes botigues els haguessin adoptat. Però no es així, ni crec que sigui així mai. Per això com et deia el millor es esperar a les monedes digitals que tenen el suport de les institucions i que representen n valor fix basat en les actuals normes de mercat que regulen el preu del diner. Això de que si un país vol fabrica més diners i ja esta .. ejem ejem va a ser que no funciona així ;)

M'encanta la idea d eles monedes digital, en quan poden canviar una mica el mercat i debilitar la postura predominant de empreses com Visa, MasterCard, etc però em temo que al finals aquestes últimes seran les que garantiran la existència de les granges que faran els càlculs de les monedes governamentals ... per tant seguirem bastant on estem.

Temps al temps, ja veurem.
Respon