Utilitat, compra venda i altres reflexions.

segon
Entrades: 12
Membre des de: dj. ago. 16, 2018 4:35 pm

dv. set. 14, 2018 9:12 am

Sí, jo també crec que a la llarga hi haurà algún suport institucional cap a aquest tipus de moneda.
Però compte amb quin tipus de regulació s'hi fa. Si els governs són extremament intervencionistes, podriem acabar tenint monedes digitals tan intervingudes i controlades, que acabarien sent una còpia de les divises actuals, amb la única diferència que no tindrien monedes i bitllets.

Quan jo parlo de regulació, no em refereixo a ingerències governamentals. Sinó que parlo d'una regulació més de caire "social", que protegeixi els usuaris. Crec que es necessita aplicar algun tipus de regulació que eviti que les monedes digitals siguin vulnerables a les especulacions per part de grans inversors; els quals podrien fer caure una moneda digital quan més els convingui.
themacboy
Entrades: 19
Membre des de: dj. ago. 16, 2018 8:36 am

dv. set. 14, 2018 9:58 am

No seran precisament els governs els que voldran control de les monedes, seran les empreses privades com Visa, DinersClub etc les que voldran aquest control per no perdre el seu "filo".

En quan al valor de la moneda, etc, no mas entès, jo el que vull i espero es un euro digital, amb total paritat amb el euro actual, ni més ni menys. No portar diners a sobre, no dependre de targetes de dèbit o crèdit.

Si així és perque vull res més? De que serveix una altcoin si ja tens tot el diner en format digital?
segon

ds. set. 15, 2018 9:43 am

Per suposat que empreses com Visa, MasterCard o DinersClub voldran el control regulatori d'aquestes monedes. Són aquestes empreses les que porten la veu cantant a les polítiques econòmiques governamentals, per això no em fio de les possibles regulacions per part dels governs. No descarto que a mitjà termini aquestes empreses crein les seves propies criptomonedes per intentar arrosegar la resta a la seva butxaca.

Crec que t'havia entès, possiblement no m'he sabut expressar. Permete'm tornar a discrepar. Si mai el Banc Central Europeu crea una nova moneda digital, de ben segur que ho faran de manera que tinguin un control sobre les transaccions i amb regulacions que convertirien automàticament aquest euro digital en el mateix euro que utilitzem, però enlloc de tenir-lo a la butxaca el tindriem al mòbil o l'ordinador. Diferent seria que ho fessin utilitzant la mateixa tecnologia i filosofia del blockchain. Però, no siguem il·lusos, no ho faran.
Aquí rau la força de monedes com el Croat. Tenen un potencial immens per competir amb les divises tradicionals i convertir-se en moneda d'ús social en contra dels interessos de les empreses anteriorment esmentades.
themacboy

ds. set. 15, 2018 10:12 am

segon ha escrit:
ds. set. 15, 2018 9:43 am
Tenen un potencial immens per competir amb les divises tradicionals i convertir-se en moneda d'ús social en contra dels interessos de les empreses anteriorment esmentades.
Quin?

Personalment si tinc un euro digital que em permeti fer transaccions digital instantànies amb qualsevol altre persona sense intermediaris, j ano necessito res més. I no em cal ni l'anonimat ja m'està be que les operacions amb diners sigui públiques.
segon

ds. set. 15, 2018 10:35 am

¿Perquè necessites cap moneda digital? Ja pots operar digitalment amb euros amb el teu telèfon mòbil mitjançant transaccions bancàries, per no parlar de si tens targeta de crèdit o de dèbit. Segons el teu raonament no necessitem cap moneda digital, no hem de canviar res.
Com que no et mous fora de la Unió Europea ja ho tens tot solucionat. Però si viatges fora t'adonaràs del (des)control que hi ha econòmicament parlant.

Les divises que depenen d'un govern io banc central, sempre estan a la mercè de les derives econòmiques d'aquests. Tenint un control sobre el valor. També generen altes comissions per operar entre divises. Si vols treure diners o pagar a un país estranger (fora de la UE en el nostre cas), el percentatge a pagar és molt alt. No tens la possiblitat d'obrir un compte bancari fora del teu país (llevat d'excepcions), de manera que no pots tenir un compte amb una altra moneda per si ho necessites.

Les criptomonedes trenquen aquesta hegemonia perquè han estat creades fora d'aquest sistema. El perill que hi ha són dos:
- Que acabin ultraregulades pels governs i fucionin com qualsevol altra divisa.
- O que acabin descontrolades en el lliuremercat neoliberal i, de facto, controlades per les grans empreses.
themacboy

dj. set. 20, 2018 10:42 pm

Bàsicament només vull la moneda digital pel que ja em comentat, evitar entitats que viuen de les comissions, i establir un sistema comptable on cap moneda pugui estar descontrolada o fer-se un us inadequat. Apart d'això poca cosa més.

La moneda digital serà ultra-regulada i ja es esta descontrolada, apart de que actualment serveixen per poc més que especular.
Respon